D morgonbloggar

Vaknad pigg och utvilad 05:53 försökte blunda och somna om men det gick så klart inte.
Har ju semester denna veckan och tänkte unna mig en sovmorgon för engångs skull.
Men icke, så upp och hoppade i strumpor och byxor.
Kokade i sedvanlig ordning världens starkaste kopp med kaffe.
Svepte i mig den plus en burk keso och ett äpple.
Sedan gled jag ner till Huddingehallen (mitt andra hem)
lagom till öppningen som sker 06:30.
Men idag skulle jag bryta ett mönster, leva lite farligt.
Så istället för att köra ett styrketräningspass hoppade jag i simbassängen istället.
Jag är lite ringrostig på simmningen så det känndes verkligen att det tog i axlarna.
Men det var väl därför jag var där:)

Sedan vart det bastun en sväng, det var jag och pensionärerna.
Men skönt var det i alla fall. Lovar mig själv att göra det lite oftare.

Efter det vart det hemgång ocg frukost nr 2.
300g kesella 2.5dl mjölk 2.5dl havregryn 2ägg och en burk makrill mums mums.

Och vips var klockan nästan 8 vilket betyder att det är minst 1.5 timmar tills S vaknar.
Så jag tog till fället i akt att spela lite tv spel vilket jag inte gjort sista 2åren.
Kul som fan var det. Men jag bestämde mig för att avbryta och överaska S med lite frulle.

Trampade ner till affären och handlade lite gott ciabatta bröd och smarrig frukt.
Trampade hemmåt igen och förberedde en liten bricka.
Men ha ha tji fick jag hon vägrar ju för fan att vakna.
Hon bara väste något aggresivt och osammanhängade.
Så jag utgick ifrån att hon inte var så sugen på frullen.
Man skulle lätt kunna kasta in en handgranat utan en enda reaktion.
Hennes mobilalarm står med snozen på under typ 1-2 timmar på maxvolym
utan ett minsta tillstymelse till livstecken
Så jag fick vackert vänta på att hon ska vakna av sig själv.
Men plötsligt händer det, it´s alive.

Over & out




Kommentarer
Postat av: Cissi

Det kommer nya chanser! :D

2010-09-17 @ 13:14:32
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Elina Björk

Hhaha daniel...nu får du se hur sandra är på morognen hahah..lycka till !!xP

2010-09-18 @ 00:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0