Börja träna. . . . .

På tal om hälsa!
Det är jätte bra att röra på sig och äta rätt,
kanske ni har hört förut?!. För att både du och din kropp ska må som bäst.
Det räcker med att gå 30-40min per dag. Och äta 5 gånger om dagen,Små rätter.. Just för att stilla hunger'n.
Jag ska faktiskt börja rör mig och och även äta rätt. Känner bara att jag vill hålla mig i form, som jag då dock tror att alla vill.


Råd för bra matvanor:

  • äta dubbelt så mycket frukt och grönt, gärna 500 gram per dag, vilket motsvarar tre frukter och två rejäla nävar grönsaker
  • välja nyckelhålsmärkta livsmedel
  • äta dubbelt så mycket fisk, gärna tre gånger i veckan
  • använda flytande margarin eller olja i matlagningen
  • äta dubbelt så mycket bröd, gärna fullkornsbröd
  • äta hälften så mycket läsk, godis, glass, snacks och bakverk
  • röra på sig 30 minuter varje dag.

En grej som kan vara bra.. Det är att man gör upp ett Schema! Och det som är viktigast är att man ska följa det också, för att det ska kunna ge resultat.
Man kan göra ett tränings schema och ett mat- schema. För att man någon gång ska kunna komma någon vart, ditt man vill komma.
Jag vill börja rör på mig och äta rätt. För att jag vill vara i bra form och även ha en bra kost. Istället för donken liksom. But not anymore!!! Vill ha en bra Hälsa helt enkelt!




*Puss på att jag ska börja träna :D *





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0