Mån o Tis:

 

Måndag:

 

Jobbade 8 timmar. Efter blev det träning med Lotten och mamma. Vi har nämligen köpt ett varsit gymmix kort. Kostar 500:- pers/termin. Det är alla veckodagar + helger. Asså roligt. Ni borde också röra på fläsket.. ;)

Men under dagen på jobbet så kände jag att jag började få så grymt ont i halsen. Jag tänkte aja, nu har man åkt på en förkylning. trodde jag,ja! Mmmm...

 

 

Tisdag:

 

Idag har jag varit på 3timmars kurs i brommar (inom flügger.) Jätte tråkigt, men lite intressant.

När jag kom hem och skulle äta så kunde jag verkligen inte det och inte har gjort det på hela dagen. För jag har inte ens kunnat svalt mitt saliv. Hur då skulle jag kunna äta(?). Men så mamma ringde till aktuten och berättade som det var.  Ont i halsen på vänsta sidan och röd i munnen och feber.

Kom med en gång in på sjukan (Ett tips ring alltid in, annars får man sitta i en sån otrolig kö.) Dom tog någon tops ner i halsen. Och jag bah neej. Och fick kväljningr. Urssch! Sen så tog dom ett litet stick blod prov på fingret. Sattan vad det dära lilla pyttesticket gjorde ont. Eller så är jag bara överkänslig när man är sjuk. Men det dröjde inte länge så roppade doktorn in mig. Och då så tog hann en låång pinne och kollade och sen så kände han på min hals och det gjorde jätte ont så jag kunde ju inte bara sitta och vara tyst.

 

 

Jag: Ajjjjjjje vad göru? det gjorde ju jätte ont!

Doktorn: Så ja. Du har halsfluss!

Jag: Va?? skämtar du? Får man dricka alkoholm då? :)

Doktorn: Nej. Inge dricka på tio dagar.

Jag: skääämtaru? Aja.. Men smittas det hära?

Droktorn: Ja det gör det. Men efter två dagar när du har tagit pencellin så smittas det inte.

Jag: okej, tack för hjälpen då doktorn.

Doktorn: Det var så lite så.. Receptet hämtar du ut imorgon på ditt apotek.

Jag: Okej.

 

Så har denna dag sätt ut för mig. Ligger i sängen och kan knappt prata så, så här tyst har inte jag varit på länge! Har nyligen kommit upp från ett varmt bad. Grymt skönt var det... Nästan så att jag har kust att ta upp ett till bad. :p Får se.

Och säger bara det vilken tur att man är ledig nu i tre dagar! Pjuuuh!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0