Skönhet tips!

Ni tänker säkert så här.. Shit det är Fredag, hur ska jag se ut idag?! Vet inte hur jag ska sminka mig.. Vill ju variera lite på det.  – Bara lugn! Jag har det som ni söker. Här är en ide på en snygg sminkning. Och även tips på hur du kan sminka dej!

 

 

 


1. Det jag börjar med är att lägga vanilla över hela ögonlocket, upp till ögonbrynet.

2. Därefter lägger jag skuggan old gold upp till globlinjen. Skuggar så att det blir em snygg övergång mot ögonbrynet.

3. Jag lägger sedan kakaow. Försöker att lägga den just under globlinjen och skuggar sedan ihop den med old gold så att jag får en jämn övergång.

4. Pollution lägger jag ungefär på halva ögonlocket. Det är ju en smaksak hur mörk man vill ha den och hur mycket av ögonlocket man vill täcka. Prova dig fram!

5. Slutligen använder jag mig av en vit-glittrig skugga från clinique. (vet inte vad den heter) Den lägger jag på resten av ögonlocket och mot ögonvrån.

6. Lägger samma vit-glittriga skugga just under ögonbrynet som en highliter. Applicerar även under nedre franskanten.

Sista bilden - Här är jag färdigsminkad med eyeliner och mascara!

 

 

Hoppas att ni blev lite klokare av min förklaring! Haha. Jag är verkligen inte duktig på att förklara, så jag hoppas bilderna talar mer för sig, än vad jag gör! Men som sagt, prova dig fram och känn vad du tycker passar dina ögon bäst. =)

Lycka till! <3

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0